Rask lunsjsalat med laks

Sollys og fet fisk er de beste kildene til D-vitamin og denne raske lunsjretten med ovnsbakt laks er skikkelig bra når du vil ha noe som er både godt og smart for kroppen.

Les mer…

Oppskrifter | 7. januar 2019

Kosttilskudd kan sikre kalsiuminntaket

Spiser du tre porsjoner med meieriprodukter daglig? Er svaret nei, bør du antakelig supplere med tilskudd. Heldigvis finnes det som velsmakende tyggetablett for hele familien.

Les mer…

Vitaminer/mineraler | 6. januar 2019

Spinat- og bananpannekaker

Frø, nøtter, korn, aprikos og bananer er matvarer som er rik på magnesium, og de aller fleste av oss får dekket dagsbehovet gjennom et vanlig, variert kosthold. Disse bananpannekakene er ikke bare gode, de er også rike på det viktige mineralet. 

Les mer…

Oppskrifter | 2. januar 2019

Eltefrie rundstykker med havre og frø

Disse eltefrie rundstykkene med havre og frø er rike på jern, og derfor et ekstra god valg når du vil bake noe godt å ha pålegget på.

Les mer…

Oppskrifter | 20. desember 2018
Barn trenger jern

Barn trenger jern

Undersøkelser viser at barn i alle aldre får gjennomsnittlig i seg mindre jern enn anbefalt. Slik etablerer du gode spisevaner og sikrer jerninntaket allerede fra de er små.

Les mer…

Gravid/barn, Vitaminer/mineraler | 7. desember 2018