Ta godt vare på leddene dine

Produkter, Vitaminer/mineraler | 21. september 2017

Konsentrert fiskeolje i samspill med vitaminer, kobber og mangan er nøye sammensatt i nyheten Nycoplus Ledd, for å bidra til å ta vare på leddene.

Å pleie leddene kan være en god investering, for når muskler, brusk, bindevev og benbygning opprettholder et normalt funksjonsnivå kan det gjøre sitt til at du får en bedre hverdag. Muskler, bein og ledd sammen er kroppens reisverk som gjør at vi kan bevege oss med fleksibilitet.

 

Hovedkilden til omega-3 i kosten er fet fisk, og helsemyndighetene anbefaler alle som ikke får i seg nok fet fisk, det vil sin 200 gram i uka, å ta tilskudd

 

Mineralene mangan og kobber bidrar til normal dannelse og opprettholdelse av normalt bindevev. Kobber finner vi i matvarer som lever, innmat, kjøtt, tørket frukt, sopp, fullkorn, tomater, bananer, sjokolade og poteter. Gode mangankilder er fullkorn, nøtter og bladgrønnsaker.

 

Nycoplus Ledd inneholder også C-, D3– og K2-vitamin. C-vitamin medvirker til normal kollagendannelse, som igjen har betydning for normal bruskfunksjon, mens D-vitamin bidrar til å bevare en normal muskelfunksjon.  K2-vitamin bidrar til å opprettholde en normal benbygning.

 

Viktige kostholdskilder til C-vitamin er frukt, grønt, bær og juice, og for D-vitamin er det først og fremst fet fisk. Bakterier i tarmen produserer K-vitamin, men ikke nok. Enkelte gjærede matvarer som natto (gjærede soyabønner, som særlig spises i Japan) inneholder mye K2, og ost, melkeprodukter, kjøtt og fisk kan bidra noe.

Sunne ledd med Nycoplus Hjerne.

Pakken med Nycoplus Ledd inneholder en måneds forbruk, og er fritt for både gluten, laktose og sitrus. Nycoplus Ledd kan trygt brukes sammen med Nycoplus Hjerte og Nycoplus Hjerne. Ønskes en høyere dose med omega-3 anbefaler vi Nycoplus Høykonsentrert Omega-3.

 

Produktene selges kun i apotek.

 

Foto: Unsplash og Takeda.

 

NO/NYP/0817/0095

 

Kilder:

nhi.no

helsenorge.no

Mat og Medisin

Nordic Nutrition Recommendations 2012

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *