Enkelt og effektivt treningsprogram

Uncategorized | 24. oktober 2014

I episode 2 av KK og Nycoplus’ nye web-tv-serie får Mia Mjaaland hjelp av personlig trener Kathrine Sogge med et enkelt og effektiv treningsprogram som kan utføres hjemme. Se programmet her.

Småbarnsmor Mia Mjaaland (36) ble valgt ut til å være med i KK og Nycoplus’ nye web-tv-serie «En vitamininnsprøytning i hverdagen».

I første episode fikk Mia nyttige kostholdsråd av Åse Andresen, klinisk ernæringsfysiolog og fagsjef i Takeda Nycomed.

I episode 2 er fokuset på trening, og Mia får besøk av personlig trener (PT) Kathrine Sogge fra treningskjeden EVO.

Sogge er utdannet ved Norges Idrettshøgskole, og hennes spesialiteter er funksjonell styrketrening, vektregulering og utholdenhetstrening.

GIR ALT: Mia prøver seg på knebøy med strikk, en fin øvelse for setemuskler og lårmuskler.
GIR ALT: Mia prøver seg på knebøy med strikk, en fin øvelse for setemuskler og lårmuskler.

Her er Kathrine Sogges treningsprogram til Mia:

  • Bekkenløft med strikk: 12-15 repetisjoner, 3 serier.
  • Knebøy med strikk: 10-12 repetisjoner, 3 serier.
  • Bulgarske utfall: 8-10 repetisjoner på hvert bein, 2-3 serier.
  • Sittende roing med lang strikk: 12-15 repetisjoner, 3 serier.
  • Mageliggende bein-armhev. Statisk øvelse. Ta tiden. Hvor lenge kan du holde? 3 serier.
  • Push ups (strake, eller på knærne): 8-12 repetisjoner, 3 serier.
  • Bicepscurl med strikk: 10-12 repetisjoner, 3 serier.
  • Triceps-extension: 10-12 repetisjoner, 3 serier.
  • Core-øvelse med strikk: Statisk øvelse. Hold så lenge du klarer å holde bukspennet. Gjenta 3-4 ganger.
  • Sideliggende beinløft: For skråbuk. 10-12 repetisjoner på hver side, 3 serier.

Se episode to av web-tv-serien med Mia her.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *